Sztuka powrotu z wakacji

Co jest najgorsze w urlopie? Podejrzewam, że odpowiedź u większości z nas byłaby podobna – to, że się kończy. Przed nami wizja powrotu do „szarej” codzienności, porannego walczenia z budzikiem i zmierzenia się ze stosem papierów, które zadomowiły się na biurku podczas naszej nieobecności. Jak więc poradzić sobie z powakacyjnym stresem? Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które pozwolą Wam szybciej zaakceptować powrót.

Pierwszy krok należy wykonać jeszcze przed urlopem. Swój wyjazd zaplanuj tak, aby po powrocie z urlopu, zostały Ci 2-3 dni wolnego na powakacyjną regenerację. Będziesz mieć czas na rozpakowanie walizek, zrobienie prania, uzupełnienie zapasów w lodówce i wszystkie inne czynności.

To, że właśnie wróciłeś z wakacji nie oznacza, że nie masz prawa czuć zmęczenia. Masz! Po długiej podróży, wzmożonej aktywności fizycznej czy po prostu po nieprzerwanej opiece nad dziećmi. Daj swojemu ciału szansę na odpoczynek. I nie zapomnij porządnie się wyspać przed pierwszym dniem w pracy.

A kiedy już ten dzień nastanie…Nie panikuj! Oczywistą sprawą jest, że pod Twoją nieobecność pojawiły się zaległości. Przywitaj się z współpracownikami, opowiedz pokrótce o minionych wakacjach, zaparz kawę i przystąp do działania. Zacznij od zapoznania się z istotnymi wydarzeniami, które miały miejsce, gdy Cię nie było. Przejrzyj wszystkie sprawy, które czekają na Ciebie. I przede wszystkim zrób plan. Ustal priorytety. Nie próbuj brać się za wszystko jednocześnie. Nic z tego nie wyjdzie, a działanie w chaosie tylko zabierze Ci energię. Nie po to przez ostatnie tygodnie ładowałeś baterię, żeby teraz wypalić się w pierwszym tygodniu pracy.

Kiedy już przetrwasz pierwszy tydzień pracy zaplanuj spotkanie ze znajomymi, rodziną. Przygotuj najciekawsze zdjęcia i filmy z wakacji, które im pokażesz. Podziel się swoimi wspomnieniami. Może zabrzmi to banalnie, ale: przeżyj to jeszcze raz!

Nie koncentruj się na myśli, że na kolejny urlop musisz czekać cały, długi rok. Już teraz zaplanuj choćby krótki wyjazd z rodziną czy znajomymi. Weekendowy wypad w góry, a może Spa w towarzystwie przyjaciółek. Wybierz wstępny termin i przejrzyj oferty. Możesz także wybrać kierunek kolejnych wakacji, ale zadbaj by mieć kilka stacji pośrednich.

Pamiętaj, że obniżone samopoczucie po powrocie z wakacji to naturalna reakcja organizmu. Kilka czy kilkanaście dni byłeś wolny od obowiązków, urywających się telefonów, miałeś czas dla siebie i bliskich. Nigdzie się nie śpieszyłeś, ani nie miałeś setki spraw do załatwienia na wczoraj. Istna idylla. Zaakceptuj więc swój obniżony nastrój i daj swojemu organizmowi trochę czasu na ponowne przystosowanie się.
Na koniec:
1. Jak wyglądał Twój tegoroczny powrót z wakacji? Co możesz zmienić następnym razem?
2. Zrób porządek w wakacyjnym albumie. Wybierz kilka zdjęć, do których będziesz mógł wrócić w dowolnym momencie – zgraj na telefon, udostępnij na facebooku, wydrukuj.
3. Zaplanuj weekendowy wyjazd.

Autorką artykułu jest Ania Gałczyńska

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *