Za co jestem wdzięczna/wdzięczny?

Listopad. Prawie wszystkie liście już opadły. Do tego w ostatnich dniach zrobiło się szaro i buro za oknem, temperatura powoli spada a instynkt podpowiada, żeby się skulić i schować w ciepłym miejscu. Schowaj się. Pomyśl o tym, jak Ci tam dobrze i jak fajnie, że możesz się schować w przyjaznym miejscu/atmosferze. Doceń to, bo nie zawsze można mieć takie możliwości jak Ty teraz.

Chciałabym przypomnieć o wdzięczności.

ZA CO JESTEŚ WDZIĘCZNA / WDZIĘCZNY?
Pomyśl nad tym chwilę i przypomnij sobie.
Zapisz.
A teraz zauważ jak się z tym czujesz?
Zapisz.
Wdzięczność to bardzo miłe uczucie i warto je w sobie pielęgnować. Wdzięczność pozwala docenić to, co mamy, potrafimy, gdzie jesteśmy, jak żyjemy, z kim idziemy przez życie itd… Pielęgnowanie w sobie wdzięczności kieruje umysł na dostrzeganie dobrych rzeczy, wydarzeń wokół a przez to czujemy się lepiej. To jest jakby „autotrening pozytywnego myślenia” i dostrzeganie „szklanki do połowy pełnej” a nie pustej. Tym samym poprawia się nastrój, mamy większe poczucie szczęścia i zadowolenia. Można być wdzięcznym za wiele rzeczy np.: bo był piękny dzień albo zobaczyliśmy coś pięknego. A może ktoś był dla nas wyjątkowo miły albo dostaliśmy dobrą wiadomość. Pamiętajmy, że co dzień przeżywamy coś miłego i warto to dostrzec. To są „prezenty” od losu. Dzięki temu mamy więcej motywacji oraz siły na realizację zamierzeń i więcej ufności, że damy radę, ponieważ jesteśmy świadomi swoich zasobów, mocnych stron, wsparcia itd… oraz wszystkich dobrych rzeczy, które nam się przytrafiają. Z drugiej strony osoby, które mają mało wdzięczności często czują się pokrzywdzone przez los lub ludzi i czują się bardzo nieszczęśliwe.
Czy chcesz się tak czuć? Wychodzę z założenia, że nie.
Dlatego idąc spać pomyśl przez chwilkę, za co jesteś wdzięczna/wdzięczny dzisiaj? Postaraj się robić to przez kolejne 21 dni, żeby weszło Ci to w nawyk. Zapewniam, że będziesz czuć się lepiej a co więcej – będziesz dostrzegać coraz więcej powodów do wdzięczności.
Przypomnij sobie sytuację, w której ktoś był Ci za coś wdzięczny.
Ja się wtedy czułaś/czułeś?
Niesamowite jest to, że to działa w obie strony. Osoba wyrażająca wdzięczność jak również osoba, której ktoś wyraża wdzięczność, czują się bardzo miło w tej sytuacji. To jest fantastyczne!
Dlatego zachęcam wszystkich, aby pamiętali o wyrażaniu tego uczucia i pielęgnowali je w sobie. To tak niewiele a może zdziałać cuda!

Autorką artykułu jest Aneta Rostkowska – Gerlach

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *