Wiosenne porządki, wiosenne działania – ten pierwszy krok

Przez ostatnie dni pogoda nas rozpieszcza temperaturą a słońce napełnia nową energią. Wychodzimy na powietrze, chcemy cieszyć się tym pięknym czasem. Często zaczynamy robić tzw. wiosenne porządki w domu, w ogrodzie, stawiamy sobie nowe cele np. zacznę biegać, będę się zdrowiej odżywiać itd… Wiosna to przełomowy moment – przejście od zimy, czyli czasu zatrzymania do budzenia się do życia, rozkwitu. Warto wykorzystać te porę na sięgnięcie po marzenia i zrobienia czegoś dla siebie. Optymistyczne nastawienie i lekkość pory roku pomogą Ci odważnie nakreślić drogę. Bo jak nie teraz to kiedy?

Osobiście mam taką zasadę – lepiej dużo planować, bo nawet jeśli zrealizuję tylko połowę planów, to będzie to więcej, niż gdybym planowała mało. Gorąco zachęcam do takiego podejścia. Świat się nie zawali, jeśli coś nie wyjdzie, nie dam rady, przestanę się tym zajmować, ale będę miała jeszcze inne cele. Jeśli założyłam sobie np. 10 celów, ale zrealizuję np. 30% to będą to aż 3! Natomiast jeśli założyłam 3 cele i realizacja jest na poziomie 30% to będę miała 1 czyli o 2 mniej….

Jak zacząć – jak najprościej.

Weź kartkę, długopis i odpowiedz sobie na następujące pytania:

  •  O czym marzysz w tym roku?
  •  Co Ci doskwiera albo jaką sytuację chcesz poprawić?
  •  Co wpłynie na poprawę Twojego samopoczucia, relacji, zdrowia?
  •  Co sprawi, że poczujesz się szczęśliwa/szczęśliwy?

Napisz po kilka odpowiedzi do każdego pytania.

Dodatkowo odpowiedz sobie na pytanie

  •  za co czujesz wdzięczność?

Nie myśl o tym, ile pracy będzie Cię kosztowało osiągnięcie ww.

Pomyśl o pierwszym kroku, jaki wykonasz, żeby przybliżyć się do osiągnięcia pożądanego stanu.

Dopisz go do każdej odpowiedzi.

A teraz dopisz dokładny termin, kiedy to zrobisz. Postaraj się, żeby nie robić wszystkiego na raz. Zaplanuj to możliwie do wykonania i dogodnie dla Ciebie.

Następnie dopisz następny jeden krok jaki wykonasz i termin jego wykonania.

Zaplanuj sobie raz w tygodniu spotkanie ze sobą, podczas którego będziesz monitorować co zrobiłaś/zrobiłeś i następne kroki do działania wraz z terminami.

Skup się na tu i teraz, rób co zaplanowane i dotrzymuj terminów.

Nagradzaj się za dotrzymanie terminu i działań.

Nie myśl o tym jakie to trudne, tylko działaj! Małymi krokami.

Pamiętaj – przebiegnięcie maratonu to wykonanie iluś tam kroków… Po prostu keep going!

Autorką artykułu jest Aneta Rostkowska – Gerlach

Share

Brak możliwości komentowania